Diyet / Diyete Başlarken

Zayıflatan İlaçların Zararları

By  |  0 Yorum

Clinical Thyroidology Dergisi'nde (Kasım 2002) yayınlanan bir yazısında zayıflatıcı ya da yağ yakıcı olarak satışa sunulan bazı besin ilaçlarında bulunan "TIRATRICOL" isimli maddenin tiroid hormonuna benzer aktivitesi sebebiyle zararlı etkilerinin olabileceği belirtilmektedir. "TIRATRICOL" maddesi hücre düzeyinde tiroid hormonuyla aynı etkiyi göstermekte, metabolizmayı aşırı hızlandırarak terleme, titreme, kilo kaybı, uykusuzluk, sinirlilik, yorgunluk gibi toksik guatr belirtilerine yol açmaktadır.
Özellikle Epnedra (Ma Huang) gibi metabolizmayı zorlayan diğer ürünlerle birlikte kullanılan "TIRATRICOL"de bu sorun daha hızlı ve şiddetlidir. Hekimler tarafından tavsiye edilmeyen hiçbir zayıflama ürününü kullanmamanızı tavsiye ediyoruz.

Sihirli bazı formulasyonlarda kullanılan bu tür zararlı maddeler genellikle gözden kaçmakta veya kutu içeriğinde çok küçük yazılarak gözden kaçırılmaktadır. Size tavsiye edilen zayıflatıcı veya yağ yakıcı ürünleri kesinlikle kullanmayınız. "TIRATRICOL" ve "Ephedra-Ma Huang" gibi ilaçlara özellikle dikkat ediniz.

 

Yorum Yazın...